Από τον Μάιο του 2012 σε εφαρμογή ο «πράσινος δακτύλιος»
Ικανοποιημένο εμφανίζεται το Υπουργείο Περιβάλλοντος από το ρυθμό των αιτήσεων που υποβάλλουν οι πολίτες για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων τους.
Ο κύριος Παπακωνσταντίνου στο πλαίσιο ενημέρωσης της επιτροπής Περιβάλλοντος της βουλής για τον πράσινο δακτύλιο, ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο δέχεται καθημερινά περίπου 7.000 αιτήσεις και επεσήμανε ότι το ποσό που θα συγκεντρωθεί, αν πληρώσουν όλοι όσοι τις κατέθεσαν, θα αγγίξει το 1 δις ευρώ.
Εν τω μεταξύ άμεσα αναμένεται η κοινή απόφαση των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών που θα καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου στην Αθήνα, όπως ανέφερε ο Υπουργός Περιβάλλοντος. Ο πράσινος δακτύλιος έρχεται να συμπληρώσει ως συνοδευτικό μέτρο την άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Ο Υπουργός τόνισε ότι ο πράσινος δακτύλιος θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από την περιφέρεια Αττικής με δεδομένο ότι είναι η πιο πυκνοκατοικημένη περιφέρεια της Ελλάδας και ως ημερομηνία έναρξης εφαρμογής, προτείνεται η 5η Μαίου του 2012.
Πιο συγκεκριμένα στην απόφαση προβλέπεται:
1. Για τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα φορτηγά οχήματα κάτω των 2,2 τόνων, για το μικρό δακτύλιο :
Όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, θα κυκλοφορούν ελεύθερα εντός του μικρού δακτυλίου εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, με άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 1-1-2011 και μετά, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.
Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα. Ειδικά για τα υβριδικά επιτρέπονται και αυτά που είναι Euro IV.
Η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 θα επιτρέπεται μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
Τα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
2. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, στο μεγάλο δακτύλιο.
3. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, στην Αττική πλην των Εθνικών Οδού Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Η ημερομηνία της 1-1-1990 θα επικαιροποιείται αυτόματα, κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών. Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα.
Ο κύριος Παπακωνσταντίνου στο πλαίσιο ενημέρωσης της επιτροπής Περιβάλλοντος της βουλής για τον πράσινο δακτύλιο, ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο δέχεται καθημερινά περίπου 7.000 αιτήσεις και επεσήμανε ότι το ποσό που θα συγκεντρωθεί, αν πληρώσουν όλοι όσοι τις κατέθεσαν, θα αγγίξει το 1 δις ευρώ.
Εν τω μεταξύ άμεσα αναμένεται η κοινή απόφαση των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών που θα καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του πράσινου δακτυλίου στην Αθήνα, όπως ανέφερε ο Υπουργός Περιβάλλοντος. Ο πράσινος δακτύλιος έρχεται να συμπληρώσει ως συνοδευτικό μέτρο την άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Ο Υπουργός τόνισε ότι ο πράσινος δακτύλιος θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από την περιφέρεια Αττικής με δεδομένο ότι είναι η πιο πυκνοκατοικημένη περιφέρεια της Ελλάδας και ως ημερομηνία έναρξης εφαρμογής, προτείνεται η 5η Μαίου του 2012.
Πιο συγκεκριμένα στην απόφαση προβλέπεται:
1. Για τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα φορτηγά οχήματα κάτω των 2,2 τόνων, για το μικρό δακτύλιο :
Όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, θα κυκλοφορούν ελεύθερα εντός του μικρού δακτυλίου εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, με άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 1-1-2011 και μετά, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.
Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα. Ειδικά για τα υβριδικά επιτρέπονται και αυτά που είναι Euro IV.
Η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 θα επιτρέπεται μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
Τα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
2. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, στο μεγάλο δακτύλιο.
3. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, στην Αττική πλην των Εθνικών Οδού Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Η ημερομηνία της 1-1-1990 θα επικαιροποιείται αυτόματα, κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών. Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα.
http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/274736/kathimerina-7000-aitiseis-gia-taktopoiisi-authaireton/